Plastik sampah pakai buang

Kau tahu, benda paling tak masuk akal bila secara sarcastic orang tuduh kau tak guna, tak boleh diharap walhal engkaulah orang yang diorang cari waktu diorang perlukan pertolongan dan, kau juga orang yang hulurkan bantuan kepada diorang. Walaupun waktu itu, kau sendiri rapuh jiwa, kau sendiri kurang tenaga, kau sendiri mencari nafas di dada. Malah, kau tak pernah harapkan apa-apa balasan

Gila kan? Sesuatu yang boleh menyeksa jiwa kalau difikirkan berulang kali. Apa aku cuma plastik sampah pakai buang atau aku cuma perlu anggap mereka lupa ingatan.

Jujur banyak kali aku menangis sorang bila teringat pasal benda ni. Kalau yang mampu faham, tahniah. Ya anda tahu kenapa aku sanggup mengalirkan air mata pasal benda ni. Sebab aku terasa tak dihargai. Dan mungkin juga akan ada yang fikir, 'kenapa kau tak angkat kaki?' , 'kenapa kau masih lagi berdiri di situ?'.

Kalau ada yang cuba fikir lagi 'kemungkinan' mengapa aku buat begitu, ya. Kalau orang luar, memang aku tak ragu-ragu untuk angkat kaki dan blah.

Ni juga salah satu sebab kenapa aku selalu rasa 'sorang'.
Aku marah diri sendiri.
Aku maki diri sendiri.
Aku salahkan diri sendiri.

Kenapa? Kenapa kaki aku masih di sini? Kenapa bila aku cuba untuk jalan jauh pergi, tapi aku tetap lagi kembali ke sini? Kenapa?

Kenapa biarkan aku rasa sakit yang sama. Sakit yang lama. Apa yang mereka mahukan sebenarnya.
Apa gara-gara mereka makan garam, aku juga perlu mengikut setiap tempias masin air liur itu?

Dan akhirnya...

Tak mengapa aku pendam aku simpan sendiri. Asalkan yang lain tak tersakiti dengan lidah kata-kata aku.

Harini.
Waktu tengah memasak, mama cakap dengan Abah. "Ambiklah air malam ni, dah nak habis."

Abah pun jawab. " nak angkat tong pun dah tak larat. Anak-anak je ramai--"

I was like. Tak boleh ke bagitahu, inform us? Kenapa perlu approach sarcastically macam tu. I wont even nagging kalau orang mintak tolong pun. I'll help as much as I could. Tapi macam ni? Tak mintak tolong lagi dah assume macam-macam. Sebab mmg dah agak semua anak tak guna ke. Then, I will be the useless one till the end of my life as you wish. As you want it

Comments

Popular Posts